Menu ▼

rasonline.nl

Online marketing en content strategie

Vragen? 06 - 204 19800
Wilt u teruggebeld worden?

Bel mij op >
Home    |     Disclaimer    |    Contact

  • Oplossingen
    • Affiliate Marketing voor recruitment
  • Branche nieuws
  • Contact

De ROI van Recuitment

ROI RecruitmentRecruiters moeten meer gaan denken als een financieel directeur”

Er komen steeds meer keuzemogelijkheden om uw vacatures te plaatsen. Een goed inzicht in kosten en effectiviteit is voor de hedendaagse recruiter van groot belang. Twee recuitment kengetallen die hierbij van belang zijn: Source of Application en Source of Hire

Source of Application (SoA) Een recruitment kengetal waarmee de waarde van potentiële investeringen van organisaties kan worden bepaald rond elk initiatief om kandidaten aan te trekken.

Source of Hire Een recruitment kengetal, waarmee de waarde van potentiële investeringen van organisatie kan worden bepaald rond elk initiatief dat uiteindelijk leidt tot het daadwerkelijk aanstellen van een medewerker.

Het enige verschil zijn de aantallen. Deze kengetallen geven een goed inzicht via welke bronnen uiteindelijk de mensen gevonden die bij ons komen werken.

Waarom is de Source of Hire of zo belangrijk?

  • Objectieve data gebruiken om beslissingen te nemen
  • De effectiviteit van wervingsuitingen doorgronden
  • Besluitvorming over investeringskeuzes
  • Budget toewijzen aan de meest effectieve bronnen

Op welke wijze houdt u deze data bij?

Recent onderzoek van AllRetailJobs heeft aangetoond dat 83% van de kandidaten een verkeerde bron aangeeft op het moment dat dat hen gevraagd wordt. Zie ook mijn artikel Slechts 17% sollicitanten noemt juiste bron. Een alternatieve manier van informatie verzamelen is dus van belang.

Hoe komt u  tot een juiste manier van informatie verzamelen?

  1. Maak gebruik van de mogelijkheden van Sourcetracking die uw ATS biedt. Dit betekent dat u de juiste bronnen in uw ATS beschikbaar moet maken;
  2. Zorg ervoor dat uw ATS in elk stadium van uw wervingsproces workflow data registreert;
  3. Zorg ervoor dat uw teams verantwoordelijk worden gehouden voor het juist gebruik van uw ATS.

 

Heeft u geen ATS? Dit is géén excuus. Ook met Google analytics kunt u al veel inzicht verkrijgen. Bijvoorbeeld door met Google een specifieke trackingcode aan uw vacaturelink toe te voegen. Google heeft speciaal hiervoor een tool ontwikkeld de Campaign Url Builder

https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

  • Source: De ‘referrer’ van de websitebezoeken, zoals Google, Facebook en Bing.
  • Medium: Het marketing-medium, zoals cpc, organisch of e-mail.
  • Campaign: De naam van de campagne, indien van toepassing.
  • Term: Meestal gebruikt voor betaald websiteverkeer. Dit is het trefwoord dat gebruikt wordt voor zoekadvertenties. Voor andere advertentieplatforms wordt het gebruikt om het publiek te identificeren of het onderliggende level van de campagne, bijvoorbeeld de advertentieset in Facebook.
  • Content: Meestal alleen gebruikt voor betaald websiteverkeer. Het staat voor de inhoud van de advertentie. Hierdoor wordt het mogelijk individuele advertenties te identificeren. Bijvoorbeeld de naam van de kop.

daisycon

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

terug naar boven
  • Home
  • Contact
  • Producten en Diensten

Publicaties

Volg Rasonline
Ontwerp: Broeksteegontwerp
Website: Trolly Town Studio
Copyright 2013 | Rasonline